.....................



شرح : 

ده سال از حادثه 11 سپتامبر گذشت، اما هنوز هر روز ميليون ها مقاله، كتاب و گزارش درباره اين راز نوشته مي شود، اعلام مرگ عامل اصلي اين حادثه يعني اسامه بن لادن نيز رازي مشابه راز اوليه شد به طوري كه خبر اول رسانه هاي جهاني دو روز بعد از اعلام قتل وي توسط رئيس جمهوري آمريكا، چگونگي مرگ رهبر القاعده است.
به دريا انداخته شدن جسد رهبر القاعده يكي از جنجالي ترين مسائلي است كه ترديدها را درباره اصل واقعه 11 سپتامبر و راز مرگ عامل اصلي آن افزايش داده به طوري كه برخي رسانه ها از آن تحت عنوان 'انداخته شدن سند حادثه 11 سپتامبر به دريا' ياد كردند.

ريچارد هنلي ديويس، تحليگر و سياستمدار آمريكايي و رئيس ستاد تبليغاتي جان مك كين در انتخابات رياست جمهوري 2008 در مقاله اي كه 3 مه 2011 در پايگاه اطلاع رساني 'اكونوميك وويس' منتشر كرده درباره نگاه 'آلكس جونز' مجري راديويي و محقق آمريكايي به مرگ بن لادن نوشت: جونز مدعي است بن لادن سال ها پيش مرده است. جونز در گفتگو با راشا تودي در مخالفت با نطق باراك اوباما در يكشنبه شب به وقت آمريكا و اعلام مرگ بن لادن به يك مصاحبه خود با منبعي در كاخ سفيد در سال 2002 اشاره كرده است.(جونز در مصاحبه خود در سال 2002 از مرگ بن لادن و نگهداري جسد وي در سردخانه خبر داده بود و گفته بود جسد وي به منظور بهره برداري هاي آينده نگهداري مي شود.)

هنلي ديويس در ادامه مقاله خود آورده است: مادلين آلبرايت وزير خارجه اسبق آمريكا در سال 2003 مرگ بن لادن را اعلام كرد و گفت: نيروهاي امنيتي به ما اعلام كرده اند كه بن لادن را گرفته اند. آلكس جونز تنها كسي نيست كه از مرگ بن لادن در يك دهه قبل خبر داده، بي نظير بوتو نخست وزير اسبق پاكستان نيز مدت كوتاهي پيش از ترورش در گفتگو با ديويد فراست روزنامه نگار انگليسي از كشته شدن رهبر القاعده خبر داده بود. با پذيرفتن صحبت هاي آلكس جونز و بي نظير بوتو مي توان به چرايي به دريا انداختن جسد بن لادن پي برد. مقامات دولت اوباما، مدارك و تصاويري درباره كشته شدن بن لادن ارائه مي كنند، اما اين بن لادن، آن رهبر القاعده كه در كوه هاي افغانستان و پاكستان كشته شده نيست، بلكه بن لادني است كه از درون سردخانه ها بيرون آورده شده است.

پايگاه خبري آمريكايي' اينفو وارز' هم در مطلبي تحت عنوان 'بن لادن براي نهمين بار، مرده اعلام مي شود'، نوشت: وقتي اوباما مرگ بن لادن را اعلام كرد، اين حداقل نهمين بار بود كه يك مقام ارشد دولتي آمريكا چنين موضوعي را اعلام مي كرد.
اين پايگاه اطلاع رساني به نظارت سازمان اطلاعات پاكستان و آمريكا بر اقدامات بن لادن از سال 2001 نيز اشاره كرد و آورد: طبق گزارش هاي منابع اطلاعاتي فرانسوي، در جولاي 2001، بن لادن به يك بيمارستان آمريكايي در دوبي به منظور عمل كليه منتقل شد و بعد از ديدار با عوامل سيا به واشنگتن رفت. وي در آستانه 11 سپتامبر به بيمارستاني وابسته به سازمان اطلاعاتي پاكستان، سازماني كه روابط عميقي با جامعه اطلاعاتي آمريكا دارد، آمد.

لازم به ذكر است، جونز ماه ها پيش از وقوع حادثه 11 سپتامبر، در يك برنامه راديويي، وقوع اين حادثه را نيز پيش بيني كرده و از انجام يك تبليغات گسترده درباره نسبت دادن به ماجرا به مسلمانان خبر داده بود. گزارش هاي رسانه اي همچنين با بازبيني فيلم هاي هاليوود، از اطلاع غول فيلم سازي آمريكا از حادثه 11 سپتامبر و استفاده از موضوعات و موقعيت هاي مشابه اين حادثه در فيلم هاي ساخته شده توسط اين شركت پيش از وقوع حادثه خبر داده اند.اين در حالي است كه مردم ساكن محل كشته شدن بن لادن نيز، حضور وي و كشته شدنش در اين مكان را منكر مي شوند، 'بشير قريشي' كه در همسايگي مكان اعلام شده درباره قتل بن لادن زندگي مي كند و پنجره هاي منزلش در نتيجه حمله آمريكايي ها شكست شده در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرده كه ما هرگز هيچ عربي در اين نزديكي ها نديده ايم. آمريكايي ها گفته اند، وي را در اينجا كشته اند و جسدش را به دريا انداخته اند، براي من اين موضوع باوركردني نيست.

**رابطه مرگ بن لادن و انقلاب هاي خاورميانه
---------------------------------------------------
برخي گمانه زني ها، اعلام مرگ بن لادن يا حتي كشته شدن وي در زمان يكي از بزرگترين دوره هاي تاريخ معاصر خاورميانه را نيز مشكوك اعلام مي كنند. برخي از اين گمانه زني ها با فرض درست بودن قتل رهبر القاعده در زمان و مكان اعلامي، تحويل دادن بن لادن را باج آل سعود و پاكستان به آمريكايي ها به منظور جلب حمايت آنها در شرايط كنوني معرفي مي كنند.
گمانه زني هاي ديگر هم اعلام مرگ وي در شرايط كنوني خاورميانه با توجه به تغيير تيم امنيتي دولت آمريكا را نيز در راستاي تاثيرگذاري بر تحولات افغانستان و پاكستان و در عين حال تحولات دروني خاورميانه اعلام مي كنند. اين گمانه زني ها، انجام تحولات جدي در راهبرد امنيتي آمريكا براي شبه قاره و خاورميانه را با توجه به شروع عصر خاورميانه جديد و مرگ رهبر القاعده، قطعي مي دانند.
نيويورك تايمز، يك روزنامه نزديك به تصميم گيرندگان كنگره و كاخ سفيد آمريكا در مطلبي تحت عنوان 'جهان بعد از طالبان' به بررسي مرگ رهبر القاعده و ارتباط آن با قيام هاي خاورميانه پرداخته و آورده است: مرگ بن لادن زماني اتفاق مي افتد كه انقلاب هاي خاورميانه در تونس و مصر با كنار زدن استبداد تلاش مي كنند با ايجاد دموكراسي بين دينداري و مدرنيته تعادل برقرار كنند.
اين رسانه نزديك به جريان حاكم در ايالات متحده به همكاري بن لادن و واشنگتن در گذشته نيز اشاره كرد و اضافه كرد: آمريكا در ابتدا ايدئولوژي بن لادن را براي شكست امپراطوري شوروي تقويت كرد تا اينكه خود هدف آن قرار گرفت. اين يك پيروزي براي رئيس جمهوري جوان آمريكاست كه سياست 'جنگ جهاني عليه ترور جرج بوش رئيس جمهوري سابق' را تغيير داد. اوباما نياز به خروج از جنگ و تعامل با اكثريت ميانه رو مسلمانان را به خوبي درك كرد.
نيويورك تايمز درباره راهبرد واشنگتن در آينده بدون بن لادن هم آورد: اكنون بايد كار را تمام كنيم و حتي از بن لادن و نهضتش لشكري بسازيم، قذافي را قاطعانه از بين ببريم. انقلاب هاي عربي را با حمايت سياسي و مالي به سمت هدف حركت دهيم. به محض ايجاد اولين پايه هاي امنيت به جنگ افغانستان پايان دهيم. به نزديكترين متحد آمريكا در منطقه يعني اسرائيل بفهمانيم كه تغيير خاورميانه بدون تغيير سياست هاي تل آويو ممكن نخواهد شد و فلسطين نيز مثل اسرائيل بايد در دوران بعد از بن لادن مسئوليت پذير شود.

**پاكستان- افغانستان بعد از بن لادن
------------------------------------------
اگرچه منطقه افغانستان و پاكستان منطقه اي مثل خاورميانه نفت خيز نيست، اما به خاطر موقعيت ژئوپليتيك آن و تاثيرگذاريش بر توازن قوا در ارتباط با قدرت هايي چون ايران، هند و چين، قرار گرفتن آن در مجاورت منطقه ثروتمند آسياي ميانه و حضور گروه هاي تندرو وهابي در اين منطقه، مورد توجه ايالات متحده قرار دارد. از بعد از وقوع حادثه 11 سپتامبر كه با حضور پرويز مشرف رئيس جمهوري نظامي سابق پاكستان در عرصه قدرت، روابط نزديكي بين اسلام آباد و واشنگتن برقرار شد، همواره روابط پاكستاني ها و آمريكايي ها با كش و قوس فراوان همراه بوده است.
از آنجا به خاطر حضور مولفه هاي گوناگون قدرت، چه داخلي(احزاب، مبارزين تندرو، سازمان اطلاعات) و چه خارجي( انگليس، آمريكا، چين، عربستان) در پاكستان، بازي اسلام آباد با آمريكا يك بازي بسيار پيچيده بوده، به نظر مي رسد اين بازي چندگانه و پيچيده در دوران بعد از بن لادن نيز ادامه يابد.
'سي ان ان' در مطلبي درباره نقش پاكستان در دستگيري بن لادن با تيتر 'براي آمريكا و پاكستان، مرگ بن لادن بحران و فرصت است'، نوشت: اگرچه اوباما مي گويد پاكستان در عملياتي كه به كشته شدن بن لادن انجاميده، شركت نداشته، هيلاري كلينتون وزير خارجه ايالات متحده نقش اسلام آباد در مبارزه با القاعده و دستگيري بن لادن را پررنگ دانست. وي، همكاري با دولت پاكستان را به نفع امنيت آمريكا دانست و بر ادامه اين همكاري ها تاكيد كرد.

اين رسانه آمريكايي افزود: مقامات آمريكايي مي گويند در حالي كه ممكن است بعضي اعضاي سازمان اطلاعاتي آمريكا از محل اختفاي بن لادن اطلاع داشته بوده باشند، مقامات پاكستاني درباره حضور رهبر القاعده در اين كشور توضيحاتي دارند. مقامات آمريكايي اعلام كرده اند كه از گذشته نيز به حضور بن لادن در مجتمع نظامي هدف شك داشته اند.

گزارش هاي متفاوتي در تاييد و رد همكاري پاكستان با آمريكا در كشتن بن لادن با هر دو فرض مرگ وي در گذشته يا حال وجود دارد كه به نظر مي رسد، كشتن رهبر القاعده در يك عمليات مشترك صحيح تر باشد. بنابر چنين فرضي، باوجود طمع شديد آمريكايي ها براي اشغال پاكستان، هم براي انتقام گيري از طالبان و هم براي كنترل فعاليت هاي هسته اي اين كشور مسلمان، ابراز خشم كاخ سفيد و كنگره ايالات متحده از پناه دادن به رهبر القاعده را مي توان يك بازي رسانه اي ساختگي به منظور آرام كردن افكار عمومي ارزيابي كرد.
اكنون پاكستان، يك طرف بازي آمريكا در اعلام مرگ بن لادن است و هر دو تلاش مي كنند افكار عمومي خود را با تيترهاي رسانه اي آرام كنند چرا كه از يك سو افكار عمومي آمريكا خواهان تنبيه اسلام آباد به خاطر پناه دادن به بن لادن هستند و از طرف ديگر جريان هاي تندرو در پاكستان، همكاري اين كشور در كشتن رهبرشان را تقبيح مي كنند.
رويترز درباره التهابي كه در پاكستان بعد از اعلام مرگ بن لادن بوجود آمده، از تهديد طالبان به حمله انتقام جويانه بعد از كشته شدن بن لادن خبر داد و به نقل از 'احسان الله احسان' سخنگوي تحريكه طالبان آورد: هدف اول حملات ما مقامات پاكستان، ارتش و رئيس جمهوري اين كشور و بعد آمريكا خواهد بود.
آمريكايي ها نيز براي آرام كردن افكار عمومي خود به رسانه ها پناه آوردند به طوري كه خبرگزاري فرانسه در گزارشي اعلام كرد كه آمريكا به اسلام آباد درباره حضور بن لادن در نزديكي يك مجتمع نظامي پاكستان تحقيق خواهد كرد. بعد از جشن عمومي در واشنگتن و نيويورك درباره كشتن بن لادن، تعدادي از قانونگزاران در كنگره آمريكا نيز خواستار تجديدنظر در كمك ها به كشوري شدند كه مهمترين دشمن واشنگتن در آن زندگي مي كرده است.

آصف علي زرداري رئيس جمهوري پاكستان هم در مطلبي كه روزنامه واشنگتن پست در روز دوشنبه منتشر كرد با آمريكايي ها ابراز همدردي كرد و آورد: رساندن بن لادن به جزاي اقداماتش، براي من تنها موضوعي سياسي نبوده بلكه شخصي هم بوده، چرا كه رهبر بزرگ ما و مادر بچه هاي من هم قرباني تروريسم شد.
 
منبع :‌ایرنا
تنظیم :‌مهرابی

 


نظرات شما عزیزان:

helma
ساعت18:09---23 فروردين 1391
Gh reza barikala

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط غلامرضا در شنبه 12 فروردين 1391

و ساعت 11:46



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gholam ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید من غلامرضا27ساله اهل کرمانشاه هستم و ارشد برق قدرت میخونم.همین دیگه مدیر سایت




غلامرضا




عشق اول
free article
غمکده
ام تی چت
خبرهای عجیب و باورنکردنی
سایت تفریحی
همه جووووره
ღ♥ღ کــــلبــه تنــــــهایــــــــی مــن ღ♥ღ
طلوع یک عشق
ღღღ-دخترک خستهღღღ
دنیای کوچک من
تقدیم به عشقم...
****آرزو جون***
در گذرگاه زمان
khaterat
فقط عشق
رازهای ماسون ها
شروعی دوباره
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ی جهانی و آدرس gholam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 552
بازدید ماه : 1408
بازدید کل : 12907
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1